Time flies - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Chanel

04 Mei 2014 | Tanzania, Kidenga

De tijd hier gaat zo ontzettend snel!
Donderdag was een feestdag (waarvan ik de naam ben vergeten) en daarom was iedereen vrij, en dus helaas ook alweer geen Swahili les.
Vorig weekend hebben een andere vrijwilliger en ik een spicetour gedaan, bizar hoeveel specerijen ze daar hebben. Aan het einde van de tour heb ik ook nog een kroon, tas, kikker ketting, ring en armband gekregen van gevlochten bladeren.
Zondag zijn we met alle meiden naar Upendo geweest om daar een middag door te brengen op een luxe resort.
Ook heb ik dit weekend een klein meisje gezien van een paar maanden oud met de zwartste wenkbrauwen ooit, dit doen ze om de duivel weg te jagen.

Maandag begon de gewone werkweek weer, dus na het ontbijt weer koraal verslepen.
Om 10uur fietsen we naar onze scholen, deze week is het onderwerp 'farm animals'.
Deze week ging het eigenlijk verbazingwekkend goed met de kinderen.
In de middag moest ik voor het eerst alleen lesgeven aan mijn adult class. Hoewel ik er eerst een beetje tegenop zag om het alleen te doen, heb ik er toch wel plezier in gekregen.
Ik geef les aan een group 1, hun Engels is echt heel erg slecht dus het is soms best lastig om ze dingen uit te leggen. Volgende week ga ik ze de past simpel uitleggen, wish me luck.
Ook heb ik de mazzel dat ik lesgeef op alle scholen die ver weg zijn, elke dag ben ik ongeveer een uur bezig om overal naartoe te fietsen.
Kidsclub was deze week ook een erg groot succes, dit is aan het eind van de middag bij een vrouw thuis. We gingen met de kinderen verven en toen hadden een paar jongetjes bedacht dat het wel leuk was om de witte muren buiten wat kleur te geven. Of terwijl allemaal roze, zwarte, rode, blauwe en gele strepen op de muur wat er ook niet meer vanaf gaat..

Helaas is maandag ook een roomie van me weggegaan, erg jammer maaar ik slaap nu wel in haar oude bed, het grootste bed van alle huisjes.
Er zijn deze week geen nieuwe vrijwilligers bij gekomen, dus deze week waren we met nog minder mensen.
Volgende week komen er 2 nieuwe mensen en gaat mijn andere roomie ook weg, dat betekend dat ik de junior class volgende week alleen zal gaan doen.
Dit weekend ga ik met nog een ander meisje een weekend naar kwenda rocks, een resort in het Noorden van Zanzibar.
Ik zal snel weer wat plaatsen want ik wil elke minuut herinneren op dit prachtige eiland.

  • 05 Mei 2014 - 11:26

    Broer!:

    Klinkt goed zussie! Ben blij dat je het zo leuk hebt!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 10375

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: