Another amazing week in paradise - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Another amazing week in paradise - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Another amazing week in paradise

Blijf op de hoogte en volg Chanel

16 Mei 2014 | Tanzania, Kidenga

Wat ben ik toch blij dat ik deze kans heb gegrepen.
Ik ben alweer een maand weg van huis, maar het voelt alsof ik gisteren nog op Schiphol zat.
Ik kan soms nog niet helemaal geloven dat ik nu echt in Afrika ben en ik moet mezelf er soms dan ook echt aan herinneren als ik in de auto zit en naar buiten kijk.

Het weekend was alweer super, net zoals alle andere weekenden.
Zaterdag ochtend zijn we eerst gaan snorkelen met een duikboot gemaakt van een mangoboom. Het was een hele smalle boot, ik gok van ongeveer een halve meter breed. We moesten om en om op de zijkant gaan zitten om m in balans te houden. Daarna zijn we ergens gaan lunchen en in de avond zijn we ergens wat gaan eten. Ik hoor ongeveer elke maaltijd 'you eat like one of the boys'
In de avond zijn we ook uit gegaan en hebben we veel, heel veel wijn gedronken.
Zondag ging de wekker alweer om 7uur en na 4uur slaap ben ik meegegaan naar de kerk van de Christenen.
Wauw wat was dat bijzonder, bijna het hele eiland is Moslims hier dus ze worden niet echt geaccepteerd. We zijn met de dulladulla (volgepropt met 35 mensen, onderweg nog een keer aangehouden omdat er teveel mensen op zaten) naar het bos gereden en na een wandeling van een half uur kwamen we dan aan bij de kerk, een bankje onder een boom. Hun vorige kerk was namelijk al eens in brand gestoken. Het was zo bijzonder om mee te maken, ze zijn met ongeveer 10 mensen en iedereen is zo ontzettend aardig! Het was heel veel gezang en een ontzettend gave ervaring.

Het is best gek, van de groep waarmee ik 4 weken geleden begon is bijna iedereen weg.
Woensdagochtend heb ik m'n wekker zowaar om 6uur gezet om te gaan hardlopen met een andere vrijwilliger (die thuis de halve marathon loopt). En ik heb zonsopgang gezien, het was zo prachtig! Het hardlopen ging opzich best goed, aangezien ik thuis nooit doe, maar de spierpijn de dag erna was wat minder.
Ook ging het deze week goed met het lesgeven.
We hebben sinds deze week geen community project meer, ze hebben eerst weer geld nodig voordat er weer wat kan gebeuren.
In plaats hiervan gaan we om 8uur naar de nursery scholen om te helpen, schoon te maken, ze eten te geven, met de kinderen te spelen en de leraren Engels te leren.
Dit is best zwaar en het kost heeel veel energie om 4uur lang met kinderen te spelen, en les te geven omdat ze het meeste van de tijd niet luisteren en vervelend zijn.
Ook verschilt m'n naam nogal per dag, de ene dag heet ik shanel, de andere dag channel en het meeste van de tijd gillen de kinderen 'teaaacher chanoel, teeeacher chanoel'
Maar m'n adult class gaat zo super! Van de week kwam er een group 2 student naar me toe om te vertellen dat z'n vrienden me zo'n goede leraar vind. En een meisje uit group 3 kwam naar me toe om te vertellen dat ik het zo goed doe en zo geduldig ben als ze het niet snappen (ja echt, ik geduldig!)
Ik geef ze vanaf maandag tot donderdag les, 2uur per dag.
Elke maandag leg ik ze de grammer uit, dinsdag reading, woensdag writing en donderdag speaking.
Over 3 weken hebben ze een toets en als ze die halen kunnen ze naar group 2. Dat is dus het doel voor de komende 2 weken die ik hier nog ben!

Iedereen hier heeft een laptop of iPad mee en het gespreksonderwerp is bijna elke avond wel een serie of film. Ik heb niks bij me en ik vind het heerlijk, geniet elke avond gewoon van het strand en het land. En ik ben zelfs begonnen met het lezen van een Engels boek. Volgende week komen er 2 nieuwe meisjes uit Nederland dus dan kan ik af en toe Nederlands praten als ik wil.
Wat ik dit weekend ga doen weet ik nog niet, in ieder geval heeel erg veel genieten van m'n laatste 2 weken alweer op dit prachtige eiland.

  • 16 Mei 2014 - 17:22

    Monique:

    Nou Cha, je hebt echt talent voor bloggen. Denk dat jij ons safari reisdagboek maar moet gaan schrijven. XXmam

  • 16 Mei 2014 - 18:14

    W&P&M&N:

    Hi Chanel,

    Blijft een mooi verhaal!
    Wij mogen gewoon werken....! JALOERS !

    Geniet nog van je laatste weken, de vakantie en de safari.

    Grt

    Wij

  • 17 Mei 2014 - 17:55

    Milou:

    Super leuk cha!!!!

  • 19 Mei 2014 - 22:36

    Oma Anneke:

    Wat een fantastisch nieuws Chanel, heerlijk om te horen dat je zo geniet. En om allerlei kwaliteiten in jezelf te ontdekken, een goeie juf, ggeduldig, en... zeer sportief. Goed nieuws allemaal, veel plezier nog je laatste 2weken

  • 21 Mei 2014 - 14:42

    Femke:

    Lieve Chanel,
    Wat maak je een mooie reis. Zo fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je het zo goed doet! Super. Geniet nog lekker van de laatste weken.
    Liefs, Femke

  • 29 Mei 2014 - 17:02

    Oma Floor:

    jambo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 10381

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: