Wakati nzi wakati wewe ni kuwa na furaha - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Wakati nzi wakati wewe ni kuwa na furaha - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Wakati nzi wakati wewe ni kuwa na furaha

Blijf op de hoogte en volg Chanel

23 Mei 2014 | Tanzania, Kidenga

Na alweer een top week begin ik me nu toch echt te beseffen dat volgende week alweer m'n laatste week is..
Zaterdag zijn we weer wat (veel) gaan drinken en zondag zijn we weer naar Upendo gegaan met de meiden om te relaxen.
Maandag zijn er ook 7 nieuwe vrijwilligers bij gekomen, zo raar! We zijn nu met 5 Nederlands sprekende mensen.
Vorige week waren we met z'n 4e op het teaching project en nog 2 andere op het dolphin project en nu zijn we in totaal met z'n 13e.

Vanaf deze week gaan we 1,5 uur eerder naar de nurseryschool en helpen we de school met het nursery feeding program (van 20 dollar kunnen hier 100 kinderen een week eten). We geven de kinderen pap en verkopen snacks voor ongeveer 10 cent. Het is nogal een gekkenhuis maar wauw wat ongelofelijk de kinderen delen alles met elkaar, eerst maken ze hele kleine stukjes van het eten van en dan delen ze het met een groepje.
Om 10:30 begint de les dan, we beginnen met wat stretch oefeningen om ervoor te zorgen dat de kinderen aandacht voor ons hebben, dan doen we de goodmorning song en daarna introduceren we onszelf, dat gaat ongeveer zo: 'my name is teacher Chanel' en dan schreeuwen al de kinderen 'teeeeacher chanellll, teeeeeacher chanellll'
Daarna geven we de kinderen hun naamplaatjes zodat we weten wie wie is.
Daarna beginnen we met ons thema van de week, deze week is het 'wild animals', we laten ze plaatjes zien van dieren en dan moeten zij de Engelse naam van het dier zeggen.
Daarna doen we een liedje die bij het thema van de week hoort, bij de 'wild animals' doen we het liedje 'in the jungle'
Daarna doen we meestal een spelletje en schrijven we de namen van de dieren of tekenen we ze. Aan het eind van de klas zingen we meestal nog wat liedjes.
Aan het eind van elk thema knutselen we wat. Deze week hebben we maskers van apen en leeuwen gemaakt.
M'n adultclass gaat alweer super, ik heb echt het gevoel dat ze wat leren. Ook heb ik een ketting van een van de studenten gekregen, ze zijn zo lief!! Ook heb ik vorige week een Afrikaanse lange jurk gekocht en aangedaan naar m'n adultclass, dat was een groot succes! Alle jongens vonden dat ik er goed uitzag.

Het wassen van m'n kleren hier is een groot succes, soms krijg ik kleren terug met vlekken die er eerst nog niet inzaten en soms krijg ik ze zelfs terug met gaten erin. Maar gelukkig waren het allemaal oude kleren en kan ik erom lachen.

Deze week ben ik ook bezig geweest met de fundraisen om een project te maken voor een fruit en groenten tuin bij het land van de nieuwe school, ik ben er zo enthousiast over!

Vanavond hebben we een sunset barbecue en wat we dit weekend gaan doen weet ik nog niet! Ik ga in ieder geval heel erg veel genieten van m'n laatste lesweek.

Hakuna matata

  • 23 Mei 2014 - 21:55

    W&P&M&N:

    Hi Chanel,

    De tijd vliegt dus ook in Afrika. Maar goed ook omdat het aangeeft dat je het naar je zin hebt. Daar hadden we eerlijk gezegd nogal twijfels over..... :)

    Hier gaat het langzaam richting einde schooljaar. Mike is net terug van schoolkamp. Het was een groot feest waarbij ik bij de spokenjacht als zwerver in een tentje heb gelegen. Ik heb de begeleiders maar niet verteld dat het m'n normale werkkleren zijn.

    Geniet van je laatste week, en de vakantie erna.

    Grt

    Walter, Patricia, Mike en Nikki

  • 26 Mei 2014 - 09:59

    Loulou:

    Lieve Chanel,

    We kregen vorige week van Mo het adres van je blog. Ik heb net al je verhalen gelezen en ben onder de indruk!
    Bijzonder, dat een 18-jarige lesgeeft aan volwassenen. Respect!

    Geniet nog van je laatste week daar en van de vakantiedagen daarna met je moeder. Tot ziens, liefs,
    Johan en Loulou

  • 29 Mei 2014 - 17:39

    Oma Floor:

    jambo

  • 29 Mei 2014 - 17:54

    Oma Floor:

    lukt niet sorry heel veel plezier nog deze week en een fantastische vakantie. geniet enorm met je mee . liefs, oma floor

  • 29 Mei 2014 - 18:11

    Oma Floor:

    dus toch, gelukkig. omafloor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 10374

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: