I had the time of my life, I enjoyed every single - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu I had the time of my life, I enjoyed every single - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

I had the time of my life, I enjoyed every single

Blijf op de hoogte en volg Chanel

30 Mei 2014 | Tanzania, Kidenga

Daar zit ik dan op het strand, m'n laatste blog te schrijven terwijl ik naar de zonsopgang aan het kijken ben.
Ik kan echt niet geloven hoe snel de tijd is gegaan.

Ik heb uiteraard weer een fantastische week gehad.
Vrijdag zijn we naar de sunset beach bbq geweest, we hebben de hele avond op het strand gezeten en naar de zonsondergang gekeken en daarna hebben we op het strand gegeten. Zaterdagavond zijn we eerst weer even wat gaan drinken en daarna hebben we bij het bonfire bij een rastabar gezeten, het was zo relaxed! Om het vuur zittend en genieten terwijl de rasta's wat muziek maken.
Zondag kwam een local genaamd 'Coco Boy' langs met zijn 'business card' voor 2 meisjes die hij zaterdag had ontmoet, hilarisch een handschreven briefje met Coco Boy erop en zijn telefoonnummer. Hij bleef maar tegen me zeggen: you look like my Italian girlfriend.

Zoals iedere week hadden we deze week weer, nursery school, pap uitdelen op de nursery school, adult class, kidsclub, Swahili lessen en community work.
Dinsdag is het meisje waarmee ik was vanaf mijn begin en waar ik echt heel erg goed mee kon weggegaan, heel erg jammer. Maarrr; plannen om elkaar weer te zien zijn al gemaakt, over 1,5 maand zien we elkaar in Amsterdam.
Ook had ik woensdag m'n laatste local dinner, het blijft fantastisch om op de grond te zitten en met je handen te eten en meestal zonder dak boven je hoofd, en het eten is zo goed!
Donderdag avond heb ik een chocoladetaart gebakken.
Het lesgeven aan de kinderen ging deze week de ene dag beter dan de anderen, het helpt alleen niet heel erg mee als je local teacher buiten het lokaal aan het slapen is. Maar ik heb echt het gevoel dat ze echt wat geleerd hebben.
Omdat m'n vlucht maandag pas in de avond gaat geef ik in de ochtend nog les aan de kinderen, daar heb ik dus nog geen afscheid van hoeven nemen.
Donderdag was wel m'n laatste dag lesgeven aan m'n adult class, ik ga ze zo missen!
Dit weekend ga ik naar Jozani forest om apen en schildpadden te zien en we gaan met nog 9 anderen vrijwilligers naar stown town.
Maandag geef ik in de ochtend nog les aan m'n nursery klas en dan is dit avontuur toch echt over voor me.
Ik ga alles zo erg missen hier en ik heb veel over mezelf geleerd hier op het eiland.
Ik ga het gewoon even op het strand zitten missen, ik ga de sterren hier missen, ik ga de mensen hier missen en ik ga het lesgeven missen.
Als er iets is wat ik hier wel geleerd heb, is het om geduldiger te zijn en niet te veel vooroordelen over alles te hebben. En vooral het 'we gaan er het beste van maken' als er iets tegenzit of niet lukt.
Ik vind het reizen en in een ander land zijn heerlijk, het volgende land waar ik vrijwilligerswerk wil gaan doen is Zuid-Afrika.

Maar goed nieuws, nadat mam en ik onze safari in Tanzania hebben gedaan komen we nog 3 dagen terug naar Jambiani, dus echt afscheid nemen hoef ik nog niet.
Ik kan niet wachten om mam straks op het vliegveld te zien en aan een nieuw avontuur te beginnen; onze reis in Tanzania!
Ik weet niet wanneer m'n volgende blog update zal zijn, dus voor nu is dit even mijn laatste blog.



  • 30 Mei 2014 - 16:59

    Monique:

    Je mams heeft ook heel veel zin in de vakantie. En ook super om je school en de andere vrijwilligers te zien! Nog 3 nachtjes slapen en dan zien we elkaar, jippie!

  • 31 Mei 2014 - 10:00

    W&P&M&N:

    Hi Chanel,

    Enerzijds jammer dat je avontuur bijna voorbij is, anderzijds lekker om nog even vakantie te vieren en dan weer naar Nederland te komen. Leuk dat het zo goed bevallen is dat je al plannen voor een volgende keer maakt.
    We zijn erg benieuwd naar alle foto's.
    Geniet ervan en tot over een paar weken.

    Walter

  • 01 Juni 2014 - 11:30

    Loulou:

    Hoi Chanel,
    Alvast heel veel plezier gewenst komende week met Mo en tot ziens in NL!
    Loulou

  • 01 Juni 2014 - 13:30

    Roos:

    Hoi cha, fijn dat je t zo goed naar je zin hebt daar en dat je een hoop geleerd hebt! De tijd gaat inderdaad snel. Ik hoop dat jij en je moeder een fijne tijd daar samen hebben. Groetjes en tot gauw!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 10373

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: