back to the place where it all started - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu back to the place where it all started - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

back to the place where it all started

Blijf op de hoogte en volg Chanel

17 Juni 2014 | Tanzania, Jambiani

Ik kan, en wil niet geloven dat we vandaag alweer naar huis gaan. Het liefst zou ik hier nog een paar weken blijven.

De eerste paar dagen verbleven mam en ik in Kendwa, in het noorden van het eiland. We sliepen in een hele leuke bungalow midden op het strand. Op zaterdagavond was er 'the fullmoon party' dit is het grootste feest in Zanzibar. Ik had al met een paar vrijwilligers afgesproken dat ze er ook heen zouden gaan dus op zaterdagmiddag zag ik ze weer, het was zo leuk! Ookal kende ik nog maar minder dan de helft omdat er zoveel nieuwe mensen waren, maar het was echt een hele leuke groep.
Het thema was animal dus ik en een andere vrijwilliger hebben de hele avond met luipaard vlekken op ons gezicht rondgelopen. Met de zonsopgang gingen we weer naar bed.
Op zondag gingen we met z'n allen terug naar Jambiani. Na een uur rijden bleek dat we een lekke band hadden en toen moesten we stoppen langs de weg. Hilarisch voor alle locals, 12 mzungu's (witte mensen) die langs de weg zitten terwijl onze chauffeur en 2 locals die meteen stopte toen ze ons zagen onze band aan het verwisselen waren.
In de avond kwamen we aan in Jambiani en we slapen alweer in een heel mooi huisje.
Maandag zijn mam en in langs alle scholen gegaan waar ik les heb gegeven, het was zo ontzettend leuk! Op het moment dat ik binnen stapte hoorde ik alle kindjes gelijk 'teacher chaneeel', ook de leraren waren zo lief. Dit afscheid was echt veel erger dan 2 weken geleden.
Omdat ze te weinig vrijwilligers hadden ben ik in de middag mee gegaan naar m'n adult class, ze waren zo verbaasd en blij om me te zien. Alle meisjes zeiden 'teacher me miss you, so happy to see you'.
En in de avond zijn mama en ik bij Rosie gaan eten, een local en de vrouw waarmee in naar de kerk ben geweest. Het eten was zo ongelofelijk lekker en het was ook zo leuk om haar weer te zien.
En vandaag is het dan dinsdag, de dag waarop ik toch echt weer terug moet naar Nederland. Ik ga iedereen zo ontzettend erg missen, ik ga de golven die ik 's nachts hoor missen en ik ga het altijd op blote voeten missen.
Ik loop nu nog even naar de bungalows toe om de laatste spullen te brengen en wat we achterlaten. En dan is het tijd om echt afscheid te nemen van iedereen en het eiland. En oh wat zal ik Jambiani ontzettend gaan missen.

  • 19 Juni 2014 - 10:29

    Loulou:

    Hoi Chanel (en Mo),

    Ik heb erg genoten van je reisverslagen! Welkom thuis... En als je weer naar Afrika gaat, graag weer een blog bijhouden. Tot gauw,
    Loulou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 10378

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: