Doneer iets kleins, doe iets groots - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Doneer iets kleins, doe iets groots - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Doneer iets kleins, doe iets groots

Door: Chanel

Blijf op de hoogte en volg Chanel

30 Juli 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

Ondertussen ben ik alweer een maand terug in Nederland, maar ik heb niet stil gezeten! Omdat ik graag betrokken wil blijven bij mijn project ga ik proberen zoveel mogelijk geld in te zamelen!
En daar kan jij me bij helpen!

De brief die je hieronder leest ga ik ook nog via de mail en Facebook rondsturen, dus het kan zijn dat je m vaker tegenkomt.


Lieve vrienden en vriendinnen, familie, kennissen,

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik 20 april voor 6 weken naar Jambiani in Zanzibar, Tanzania vertrokken om vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik heb mijn reis geboekt via de organisatie Activity International die samenwerkt met Terre des Hommes.

African Impact heeft mij begeleid in de weken dat ik op Zanzibar was. In de ochtenden heb ik pap uitgedeeld op de scholen waar ik lesgaf, zodat de kinderen in elk geval elke ochtend eten hadden en met een volle maag de les ingingen. In Zanzibar kan je van €15,- een hele week lang 100 kinderen ontbijt geven! Na de pap gaf ik de kinderen (4-6 jaar) les, ik leerde ze vooral makkelijke Engelse woorden. In de middag gaf ik les aan een adult class (14-35 jaar) zij moeten beter Engels leren ivm kansen op een baan. Ook deed ik community work in Jambiani, ik hielp hier mee met de bouw van een school. We moesten dan vooral koraal verslepen (hiervan is de muur gebouwd) en alle planten en bomen van het land verwijderen.
Ik heb zo onwijs veel geleerd van mijn weken in Jambiani en ik wil graag betrokken blijven bij het project, en iets terug doen voor alle mensen die zo aardig voor me zijn geweest en waarvan ik veel heb geleerd.
Zoals ik net al vertelde hielp ik elke week mee aan de bouw van een nieuwe school. De kosten hiervan zijn erg hoog en momenteel staat alleen de muur waar de school in moet komen er.
De bouw van deze school is zo belangrijk, omdat de locals dan altijd les kunnen krijgen. De scholen waar ze nu in zitten zijn namelijk niet van African Impact en hier kunnen ze dus ook elk moment uitgezet worden. Educatie is ontzettend belangrijk en vergroot de kansen op een baan enorm. Zoals bijvoorbeeld de kans om een tourgide, een receptionist in een hotel of zelfs een leraar te worden.
Ik heb een interview gedaan met een van de studenten en zij vertelde mij dat ze ook graag Engels wilde leren zodat ze het haar familie en kinderen kan leren.

Ik vraag je om een kleine bijdrage
Dit is een project waar ik helemaal achter sta en waar je donatie dan ook naartoe zou gaan. Dit is namelijk iets wat duurzaam is en hard nodig. Om iets voor de mensen te kunnen betekenen die ik ontmoet heb, kan ik de nodige hulp wel gebruiken!

Daarom wil ik jullie vragen, te steunen via mij!
Ik vraag dus NIET om geld voor mijzelf.
Ik heb lang gespaard en gewerkt voor mijn reis en die is dus al helemaal betaald. Ik vraag om een bijdrage voor de mensen daar!!!!
Ook zal ik uiteraard de ontwikkelingen en het eindresultaat met jullie delen. Dit zal ik doen via mijn facebookpagina en mijn waarbenjij-pagina (www.facebook.com/channelstokje + chanelstokje.waarbenjij.nu).

Voel je niet verplicht, elke euro helpt!
Van €0,15 kan een kind al elke ochtend een week lang eten!!

Als jullie AfricanImpact willen steunen, kunnen jullie dit doen door een bijdrage te storten op mijn rekening.
C. Stokje
NL74RABO030556068
Onder vermelding van: African Impact Zanzibar

Nogmaals, alle kleine beetjes helpen!

Heel veel liefs,
Chanel

https://www.facebook.com/AIZanzibar?fref=ts

  • 31 Juli 2014 - 08:59

    Yvette (Activity International):

    Hi Chanel, wat supermooi dat je dit doet en je hier voor inzet. Heel erg goed! Heel veel success met je actie, ik blijf je blog volgen. Veel liefs, Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 10382

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: