Mimi nina upendo hapa - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Mimi nina upendo hapa - Reisverslag uit Kidenga, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Mimi nina upendo hapa

Blijf op de hoogte en volg Chanel

09 Mei 2014 | Tanzania, Kidenga

Wauw wat een week heb ik gehad. Ik kan niet geloven dat ik al bijna 3 weken op dit fantastische eiland ben.
Excuus voor het vorige blog, ze hadden wat wifi problemen hier dus het was pas zondag geplaatst was ipv vrijdag.

Maargoed back to africa, het weekend in Kwenda rocks (het noorden van Zanzibar) was geweldig, het strand daar is zo prachtig.
Zaterdag zijn we met de boot naar Mnemba island geweest om daar te snorkelen, het is een bootrit van 1,5 uur en ik ben voor het eerst in m'n leven zeeziek geworden. Er waren namelijk hele erge golven en ik lag bovenop de boot op een houten dakje, niet echt comfortabel voor 1,5 uur.
Het snorkelen was echt prachtig, ik heb nog nooit zo'n blauwe zee gezien.
Daarna hadden we een barbecue op het strand.
De terugweg met de boot was ook een groot succes, eerst ben ik in m'n kont gebeten door een krab terwijl ik in de boot zat en daarna begon het heftig te stormen en te regenen waardoor we allemaal zeiknat en koud waren.
Maaar, toen we terug op het resort waren stond er een warme douche op me te wachten.
In de avond zijn we uit geweest en heb ik 2 Nederlandse jongens ontmoet, het was fijn om weer even Nederlands te praten (het is namelijk zo erg dat ik zelfs in m'n hoofd in het Engels aan het denken ben).

Een van mijn 2 nursery scholen vond dat ze een vakantie nodig hadden deze week (zonder dat aan ons te laten weten) dus dinsdag en donderdag had ik geen lessen, maar ben ik meegegaan naar een andere luxere school met schoolbanken en tafels. Je merkt echt dat de kinderen daar zoveel beter luisteren en ik heb daar nu al een lievelingskind, Shafira, ze is zooo schattig! Ze pakt m'n hand vast na de les en loopt met me mee tot de bungalows waar we wonen.
Met mijn andere klas ging het deze week erg goed! Helaas regent het al de hele week en dan is niet iedereen aanwezig, maar ze luisterden erg goed!
Volgende week is het thema wild animals en gaan we maskers met ze maken.

Sinds deze week geef ik ook les op een andere school aan een adults class, het is een school midden in het bos (donderdag zagen we een slang in een boom) en we zitten met 4 klassen in een lokaal. Het is wel weer een group 1 maar hun niveau is zoveel beter dan m'n oude group 1 in Jambiani. M'n studenten zijn echt super, zo aardig! Ik heb ook echt het gevoel dat ze me begrijpen.
Deze week heb ik ze de past simple uitgelegd en volgende week moet ik de present continious doen.

Ook hebben een vrijwilliger en ik dinsdagavond bij een hele lieve local vrouw een lemon cake gemaakt, het was erg leuk om te doen, en ergg lekker! Ik heb het recept meegekregen en donderdagavond is het dessertnight dus we hebben het gelijk zelf geprobeerd, en het was nog goed gelukt ook!
Verder ben ik deze week naar een rastabar geweest, een klein stukje lopen vanaf onze bungalows. Een jongen genaamd Peace heeft speciaal een armband voor me gemaakt, want ik ben zijn 'sister from another mother' haha.
Donderdagmiddag liepen er ook ineens koeien op het strand, zo leuk om te zien!

Voor dit weekend hebben we nog niet echt veel plannen, ik denk dat het gewoon relaxen en wijn drinken wordt. (Van maandag ™ donderdag mogen we niet drinken, in de weekenden wel).
En zondag ga ik waarschijnlijk met een local mee naar de kerk, ze is christen en het schijnt een heel spektakel te zijn met veel kleuren, gezang en gezelligheid. Ik ben benieuwd!

Hakuna matata!

  • 09 Mei 2014 - 16:31

    Oma Greet:

    Bedankt voor je mooie verslag(en). Zo leuk om je te volgen! Ook de foto's zijn prachtig.
    Liefs en groeten, ook van opa

  • 09 Mei 2014 - 17:08

    Janneke:

    Leuk om te lezen en mooie foto's!

  • 09 Mei 2014 - 23:06

    I:

    Superleuk Cha!!

  • 11 Mei 2014 - 21:37

    W&P&M&N:

    Hi Chanel,

    We zijn weer terug in NL, en dan is je blog toch wat sneller. Net dus weer even bijgelezen.
    Leuk dat het allemaal goed gaat. Geniet ervan!

    Grtz

    Nikki,
    Mike,
    Patricia,
    Walter

  • 12 Mei 2014 - 10:49

    Yvette:

    HI Chanel, fantastisch weer om te lezen. En je foto's: WAUW!!!

  • 12 Mei 2014 - 16:57

    Janou:

    Hey lieve cha!

    Het klinkt echt super allemaal!
    Heel gaaf!
    Ben stiekem echt wel een beetje jaloers op je!

  • 12 Mei 2014 - 20:15

    Sheila:

    Hey Chanel,

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en heeel veel leuke dingen doet. Echt grappig, die koeien op het strand.
    Het is hier erg slecht weer. Het heeft een dag of vijf heel veel geregend en gewaaid. Het is soms zo koud, dat de verwarming spontaan aanslaat. Jij hebt het qua weer beter daar, ondanks de regen.
    Seth is vandaag gestart met zijn examens. Hij had Nederlands en het ging gelukkig wel aardig goed.
    We zijn benieuwd naar alle mooie verhalen als je weer terugbent.

    Liefs van ons allemaal

  • 14 Mei 2014 - 12:13

    Tante Bep:

    Hallo Chanel.
    Van Dennis jouw gegevens gekregen en zo kan ik dus meelezen over al jouw belevenissen!!!!
    Wat ontzettend leuk en wat doe je ook leuke dingen zeg!
    Heel veel plezier verder.
    Ik hoop alleen dat je wel weet wie ik ben!!!!
    Lieve groeten. Tante Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 10394

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: