Reunited met mam en een geweldige safari - Reisverslag uit Kendwa, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu Reunited met mam en een geweldige safari - Reisverslag uit Kendwa, Tanzania van Chanel Stokje - WaarBenJij.nu

Reunited met mam en een geweldige safari

Blijf op de hoogte en volg Chanel

12 Juni 2014 | Tanzania, Kendwa

M'n laatste weekend in Zanzibar was alweer fantastisch. Vrijdag was er een bruiloft achter onze bungalows dus de hele dag was er een hoop muziek, gedans en vrouwen in hele mooie jurken. In de middag ben ik met nog 2 andere vrijwilligers naar het Jozani forest geweest om naar de red Columbus monkey te kijken, we konden zo dichtbij komen! En daarna zijn we nog naar een sea Turtle opvang geweest, al met al een geslaagde dag.
Zaterdag zijn we met z'n allen naar Stown Town geweest en in de avond hebben we weer wat gedronken. Zondag was m'n laatste dag en dus had ik besloten om lekker in Jambiani te blijven en in de middag naar een voetbalwedstrijd van de dullaboys te gaan. (Dit is het voetbalteam van onze locale projectleider)
Maandagochtend heb ik nog les gegeven en nadat ik van iedereen afscheid had genomen ben ik naar het vliegveld gegaan.

De vlucht van Zanzibar naar Dar es Salaam was prima, in Dar heb ik nog 5uur op mam gewacht en om half 12 waren we eindelijk in ons hotel. Het was zo leuk om mam in Afrika te zien!
Pap had een gopro gekocht, speciaal voor hier in Afrika. Erg leuk! (Daar kom ik nog op terug)
Na een kort nachtje slapen vertrokken we de volgende ochtend naar het vliegveld om naar Arusha te vliegen met een klein propellervliegtuig genaamd 5H-BAD. Ik had heel erg veel geluk en ik mocht in de cockpit zitten met de piloot, erg gaaf om mee te maken!
Toen we in Arusha geland waren begon onze safari ook meteen.
We zijn eerst in Tangarire park geweest en we hebben in een heel mooi resort geslapen midden in het park.
De volgende dag zijn we naar Lake Manyara gegaan en hadden we alweer echt een prachtig resort met uitzicht over het meer, omdat er weinig mensen waren hadden we ook een hele luxe kamer gekregen.
Daarna zijn we naar Serengeti gegaan, het resort was niet zo luxe maar wel net buiten het park. Toen ik m'n tent uitliep zag ik een giraffe staan en terwijl we aan het ontbijten waren kwam de migration van de wildebeest langs, erg bijzonder!
Verder hebben we al heel veel dieren gezien, een cheeta en veel leeuwen van dichtbij en veel andere dieren!
De laatste safari dag was in de NgoroNgoro krater, dit was ook echt weer prachtig. Maar goed als ik over alle safari's ga praten dan wordt dit blog wel heel erg lang.
We hebben in ieder geval heel erg genoten.
Volgens mij heeft alleen niet iedereen hier door wat we moeder en dochter zijn, aangezien er gewoon om m'n telefoonnummer gevraagd wordt door de taxichauffeur met mam ernaast.
Op dinsdag, onze laatste dag zijn we naar de Kilimanjaro geweest en hebben we een waterval bezocht. We zijn met een hele grappige gids naar beneden gegaan over een heel eng, glibberig paadje. Toen we bij de waterval aankwamen moesten we onze schoenen uit en toen moesten we door de beek via stenen naar de overkant (en ja dat was nog best spannend en ging ook best wiebelig en glibberig, maar gelukkig hebben we droog de overkant bereikt). Het was de moeite waard want het was echt prachtig! Back to de gopro, lang leve de camera, toen we terug liepen gleed ik uit en viel ik en mam was achter me aan het filmen. Vervolg filmpje komt nog.

Gisteren zijn we naar Zanzibar gevlogen en volgende week ga ik mam m'n dorpje en alle scholen laten zien waar ik heb lesgegeven.
Ik kan niet wachten om alles weer te zien en terug te zijn in Jambiani!

  • 12 Juni 2014 - 10:28

    Broerlief:

    En volgende week zit je weer gewoon in Achterveld...
    Ben benieuwd naar alle verhalen!

    Geniet er nog van samen met mama, en tot volgende week zussie!

    Dikke kus

  • 14 Juni 2014 - 17:56

    Bianca (tante):

    Gaaf zeg, ik ben jaloers. Geniet ervan volgende week ben je weer heerlijk thuis ben je liefst pa en broer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chanel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 10390

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 18 Juni 2014

Vrijwilligerswerk op Zanzibar

Landen bezocht: